Sunday, December 13, 2009

LOGO BARU PAKATAN RAKYAT


Pada 19 Disember 2009 ini, satu konvensyen Pakatan Rakyat akan diadakan di Stadium MBSA Shah Alam. Dua perkara penting yang akan mengambil tempat pada hari itu ialah PELANCARAN LOGO BERSAMA PAKATAN RAKYAT dan pembentangan kerta kerja bertajuk DASAR BERSAMA PAKATAN RAKYAT.

berkenaan dengan logo baru ini, apabila ia dilancarkan kelak maka ia akan dijadikan logo rasmi Pakatan Rakyat dalam Piliharaya Umum yang ke-13 kelak.Penerangan mengenai logo baru ini adalah seperti berikut:

1.Logo Konvensyen Pakatan Rakyat yang pertama menggambarkan ketiga-tiga entiti, iaitu Parti Keadilan Rakyat(PKR), Parti Islam SeMalaysia (PAS) dan Parti Tindakan Demokratik (Democratic Action Party/DAP) berpakat dan bermusyawarah dalam semangat bersepakatan untuk memperjuang, menjaga dan memelihara konsep kenegaraan Malaysia yang termaktub dalam perlembagaan 1957.

2.Bunga raya berkelopakkan lima kumpulan bangsa menjunjung perlembagaan berteraskan lima prinsip Rukun Negara.

3.Warna oren melambangkan api dan semangat juang yang sentiasa membara sesama ahli parti dalam Pakatan Rakyat.


Pakatan Rakyat telahpun selamat didaftarkan secara rasminya sebagai sebuah gabungan yang sah dan ia bukan lai sekadar gabungan menghadapi pilihanraya sahaja.Kini, rakyat Malaysia akan mempunyai pilihan yang jelas, BN yang sudah lebih 50 tahun memerintah negara atau Pakatan Rakyat yang memberikan tawaran untuk menjadi parti alternatif rasmi kepada mereka.

p/s:pembaca sila beri pendapat tentang logo baru ini diruangan komen.

No comments: