Tuesday, April 7, 2009

TAHNIAH Ir NIZAR!

1. Saya mengucapkan tahniah kepada Dato Seri Ir Nizar atas kemenangan beliau di P059 Bukit Gantang. Tahniah juga kepada PAS dan seluruh jentera parti dan juga jentera rakan rakan pakatan rakyat yang bekerja siang dan malam untuk memenangkan calon.

2. Kemenangan ini sudah dijangka. Ir nizar memperoleh undi sebanyak 21,860 jauh meninggalkan calon BN, Ismail Saffian dengan undi sebanyak 19,071. Calon bebas pula hilang wang pertaruhan.

3. Seperti biasa, Menteri2 akan kata ini keputusan rakyat,kami terima, kami akan cuba kaji punca kekalahan..bla bla bla..muak sudah kita mendengarnya. Ismail Saffian pada sebelah pagi hari mengundi berkata bahawa beliau yakin menang.haha..

4. Ismail Saffian sepatutnya menang disana atas beberapa sebab. Pertama akbar,radio dan tv semua berkempen untuk beliau. Kedua menteri menteri, Bekas Perdana Menteri [Tun Mahathir] turun menggempur Bukit Gantang. Ketiga, Nizar kan "derhaka" so mesti rakyat akan tolak dia. Keempat, nizar kan "boneka" DAP,sepatutnya orang melayu yang mewakili 60% pengundi mesti menolak dia. Tambahan pula, Ismail Saffian anak tempatan, mesti orang lagi suka.Lagipun, Bukit Gntang adalah "KUBU KUAT" umno. PAS baru saja berjaya merampasnya mac 2008 yang lalu.

5. Tapi sayang, semua kelebihan itu tidak berguna bagi Ismail Saffian. Seperti yang saya kata dulu, Isu derhaka berkubur bersama sama UMNO di BUkit Gantang. Isu boneka DAP juga berkubur sama.

6. Wahai BN, berubahlah. Janganlah menganngap rakyat kita bodoh. Ini zaman moden. mereka tidak boleh ditipu dengan berita bohong.Semakin banyak kamu berbohong,semakin banyak kamu ada penyakit "syndrom of denial", semakin rakyat akan menjauhi kamu.

7. Kini "kerajaan Sah" BN dibawah Dr Zambry dalam tekanan yang sangat hebat.Keputusan Pilihanraya Bukit Gantang adalah isyarat jelas rakyat "MENOLAK MENTAH MENTAH" kerajaan BN Perak.

8. Penganilisis politik dari Merdeka Center berkata, Jika pilihan raya seluruh Perak diadakan, maka keputusannya adalah akn lebih kurang sama dengan apa yang berlaku di Bukit Gantang.

9. Ir Nizar seperti yang kita tahu, berazam untuk memastikan DUN perak dibubarkan tidak lama lagi bagi memberu laluan kepada Pilihanraya Kecil Seluruh perak. Hanya dengan cara ini kestabilan politik dan ekonomi dapat dikembalikan ke Negeri Perak.

to be continued

No comments: