Tuesday, July 29, 2008

Kau sahabatku kau teman Sejati

Inilah sahabatku Muhd Sharifuddin Bin Ahmad Fuad.panggilan dia udin. Seorang yang sgt baik. Dia skarang berada jauh dariku.Jerman. beliau sedang praktikal di sana.
Knal tidaklah lama, namun ukhuwwah itu sungguh manis. Pernah bekerja bersama dalam satu event.MAP2007 (BACA: mission awareness program) di Pulau Tuba Langkawi. Kenangan kami sungguh manis. tk tau nak express..Sungguhpun event yang sederhana besar, namun kenangannya tiada tndingan berbanding event2 lain yang aku sertai.


Inilah Pulau Tuba. Di sinilah program MAP2007 berlangsung. Pulau ini seakan2 memanggilku kembali kesana..Setiap inci ingatan di Pulau ini sungguh bermakna. Selalu terbayang-bayang masa bersama sahabat di sini.



masih segar di telinga bunyi desir ombak. masih segar mata melihat bot-bot beralun-alun di arus laut. Ini semua mengingatkanku pada sahabatku ini. Dia sungguh jauh di jerman, tapi insyaAllah aku ingat padanya.

Aku tidak yakin, penceritaan ini mampu menggambarkan isi hati. Aku yakin pengalamanku tak kan pernah sama dengan apa yang tertulis di sini. hanya aku dan sahabat2 yang akn dapat merasakannya.

Udin, jaga diri dengan baik di rantau orang. Jangan lupa untuk cepat pulang. Sahabatmu rindu untuk berjumpa.

Sekian. Salam.

2 comments:

M.O.S.A.F said...

Trime kaseh sahabtku zaman..memng kenangan x kn bisa terpadam. Kite tetap akan ingat kenangan manis bersama. Memang rindu sangat untuk ke Pulau Tuba tu balik.InsyaAllah sume nyer selamat.zaman mmg sahabat yg susah nk di cari.Byk pengorbanan yg telah kamu lakukan.Trime kaseh bebanyak zaman..

sampai bertemu..

Servant Of Allah said...

Salam.
Benar shbt, kenangan ini sungguh manis.seolah2 semua kenangan tu berulang kembali dalam fikiran..
tp smakin di ingt, smakin rindu pada persahabatan ni.rindu pada udin kt jerman.take care ye.smoga tiada lagi perpisahan selepas ini.
sama2 berdoa.