Thursday, July 24, 2008

Mari Bina Biah Solehah




Assalamualaikum ww.

sahabat2 sekalian. saya di sini begitu bersemangat sekali untuk membawa biah (suasana) islam di bumi UTP ini. kerana dengan adanya biah yang sebegini, maka gerak kerja dakwah itu akan lebih mudah. para pencinta islam di sini kerap kali menyembunyikan identiti islam (maafkan saya kalau pandangan ini meleset) mereka kerana khuatir akan cakap-cakap orang lain. Perlu di ingat bahawa biah solehah ini merupakan satu faktor penting ke arah kejayaan sesuatu gerak kerja dakwah. jika biah itu tiada, jika kita masih enggan untuk islah, bagaimana proses2 dakwah itu akan bergerak lancar?

Saya masih ingat akan satu artikel, semasa zaman kegemilangan ABIM (angkatan belia islam malaysia) dahulu, kampus berada dalam suasana "DEMAM DAKWAH". boleh anda semua bayangkan jika sejarah ini di lakar semula di bumi UTP ini..di mana semua orang ghairah dengan kerja2 islam, dengan majlis2 ilmu. MasyaAllah...

Harap nukilan ini akan memberi sedikit sebanyak inspirasi kepada kita semua..insyaAllah.

1 comment:

Din Paiman said...

salam alaik...
hurm yup setuju ngn pendapat yg diberikan, biah akan membuatkan kita lebih bersemangat untuk melakukan gerak kerja islam biah juga mampu membuka minda masyarkat kampus ttg kesucian islam itu sendiri, tp igt bukan biah tolehah tp biah Solehah. huhu selamat beristiqamah..