Tuesday, January 20, 2009

KEHIDUPAN PRAKTIKAL

Salam,

mungkin sahabat2 ingin tahu lebih lanjut mengenai syarikat PETRONAS tempat saya berpraktikal. Berikut saya paparkan gambar2 yang sebenarnya sudah lama ingin saya postkan. mari lihat sama2..


0. saya berada dirumah sewa yang terletak di Taman Balok Jaya 2, Kampung cengal lempong























0.5 ini gambar housemate saya. dari kiri amin, daus dan amar.

















1.ini adalah tempat dimana saya sedang berpraktikal sekarang ini, MTBE Malaysia Sdn Bhd. ia terletak di kawasan perindustrian Gebeng, Kuantan.

















2. Ini pula ialah Polypropylene Malaysia Sdn Bhd. Sebenarnya MTBE ada 3 plant berasingan, iaitu MTBE sendiri, Polypropylene plant dan juga PDH plant (propane dehydrogenation plant). MTBE dan PP sebelah menyebelah jer. PDH agak jauh dari MTBE.
















3. ini adalah kaunter pertanyaan dalam bangunan pentadbiran MTBE




















4. Ini adalah bangunan pentadbiran MTBE dari pandangan luar. Di dalamnya terletak ofis CEO, ofis HRM, ofis Finance, ofis HSE dan sebagainya. ofis saya terletak jauh ke dalam plant. tak dapat nak ambil gambar sebab henset tidak dibenarkan untuk dibwa masuk.

























5. Ini adalah pemandangan plant dari jauh. Column yang paling tinggi itu ialah P-P splitter yang fungsinya mengasingkan propane dari propylene
















6. pandangan plant



1 comment:

Hazwan said...

salam..
bleh x abg citer sket pasal krja 2yg dibuat time prktikal tu??