Tuesday, February 24, 2009

22 Tahun Sudah

Foto oleh : JuruFoto profesional kebangsaan, Numan Hilmi Mujahid




1. Assalamualaikum
2. Pada 24 FEB 1987 saya dilahirkan di Negeri Pahang Darul Makmur.Senegeri
dengan Dato Seri Najib Tun Razak dan Dato Siti Nurhaliza.

3. Bermakna sudah 22 tahun umurku sekarang. Sudah layak mengundi.
4. Terima kasih kepada sahabat-sahabat, teman-teman yang mengingati tarikh ini dan
memberi ucapan lewat email dan sms.

5. ramai sahabat yang terdekat tidak mengingati tarikh ini. saya tidak kisah. saya pun sukar untuk
mengingati tarikh lahir sahabat-sahabat.
6. banyak kenangan manis dan pahit, suka duka, perit bahagia yang datang menduga.
tidak kurang juga dengan konflik dan pergeseran. ini semua sedikit sebanyak
membuatkan saya terfikir mengenai hakikat hidup.

7. sudah 22 tahun berlalu. sekarang bermula satu lembaran baru dalam hidup saya.
saya terfikir tentang beberapa azam untuk dilaksanakan. Azam azam ni cukup sukar.
ia memerlukan kekuatan. saya sekarang sedang menghitung lembaran hari bagi
memastikan saya tidak lagi gagal
8. 22 tahun. dari sudut politiknya, sudah 6 kali pilihanraya umum berlaku. adakah
saya akan terus gagal selepas 6 pilihanraya berlalu? saya mesti berusaha keras
untuk menang kali ini.

9. menang apa?
10. sudah tentu untuk menang pilihanraya bagi mentadbir diri saya. ini kerana sudah
6 penggal saya tewas dengan Pakatan nafsu,syaitan dan dunia. mereka sering kali
menang dengan majoriti yang cukup besar.

11. azam saya.untuk penggal ini, saya akan bersama dengan Barisan iman,akal yang
waras beserta sokongan pihak bebas (shbt,family) untuk kembali dengan gagahnya
untuk menawan kembali jiwa ini.
12. harap saudara-saudara akn bersama Barisan ini dan akan memberi sokongan padu
kepada kami. Berikan sokongan anda kepada Barisan Kami.

13. bukannya barisan nasional~~ ingat tu.

No comments: