Thursday, February 12, 2009

Polis Tidak Adil, Rakyat Diperbodoh

Kuantan, 13FEB: penulis blog zamankini menyelar sikap tidak adil polis dalam isu mengadakan perhimpunan aman atau ceramah umum.

beliau melahirkan kekesalan beliau ketika di wawancarai sebentar tadi di tempat kerja beliau.Pasukan polis sepatutnya adil kepada semua dan tidak condong dan berpihak kepada satu satu pihak."polis ternyata berpihak kepada parti pemerintah. ini tidak adil. polis hendaklah adil kepada semua" ujarnya tegas.

beliau sangat marah apabila UMNO dan NGO-NGO dibenarkan berdemonstasi diseluruh negara tanpa sekatan. Tiada pula istilah perhimpunan haram diberi kepada mereka mereka ini. tiada polis yang kelihatan, tiada trak FRU dan tiada gas pemedih mata.Polis dan UMNO seolah olah tutup sebelah mata apabila penyokong-penyokong mereka berhimpun disana sini.

tapi apabila pembangkang melakukan demonstrasi, mereka diugut oleh polis dengan akta ini dan itu, dilabel perhimpunan haram dan dikerah trak FRU dan polis sebanyak yang boleh bagi menyekat perhimpunan mereka. malah di Perak, pakatan rakyat tidak dibenarkan langsung untuk mengadakan ceramah diseluruh negeri sedangkan mereka perlu menerangkan kepada rakyat tentang fitnah yang ditabur oleh media media penipu dan pemfitnah.

beliau turut menyelar UMNO dan BN yang bersikap paku talam paku serpih, mengata orang dia yang lebih. merekalah puak yang mula-mula memberi hukum haram kepada demonstrasi aman, merekalah yang mengatakan demonstrasi bukan budaya kita, namun nampaknya mereka lupa bahawa orang-orang UMNO lah yang sebenarnya paling banyak berdemo sejak kebelakangan ini

"demokrasi akan musnah jika polis terus menerus bersikap begini. Rakyat akan hilang rasa hormat kepada polis" ujar beliau marah. Justeru polis diseru untuk bersikap neutral dan adil kepada semua golongan masyarakat dan berhenti dari bersikap condong kepada mana-mana parti tertentu.

penulis blog mengingatkan masyarakat, khususnya golongan muda agar jangan tertipu dengan mainan songsang media pemutarbelit dan pemfitnah. Media khususnya Utusan Malaysia dan TV3 nampaknya masih belum insaf dan masih belum bertaubat dari kesalahan mereka. merekalah punca UMNO-BN kalah teruk dalam PRU yang lepas. fitnah mereka tidak dapat diterima lagi oleh rakyat negara ini.

1 comment:

Hazwan said...

polis hnya mnjadi boneka kerajaan..