Thursday, February 5, 2009

Dukacita dengan Keputusan Sultan

5 FEB, Pahang : Penulis blog zamankini.blogspot yang tidak putus2 berdoa dan berharap agar Sultan terbuka hati untuk membubarkan Dun di Perak sekali lagi terkejut dengan keputusan Sultan yang tidak berkenan untuk membubarkan Dun.


Beliau yang mengetahui keputusan itu lewat portal internet pada pukul 3 petang tadi melahirkan rasa dukacita yang amat mendalam atas keputusan Sultan tersebut. Bukan hendak menderhaka, cuma penulis merasakan bahawa pilihanraya kecil adalah langkah terbaik bagi menyelesaikan konflik politik di Perak. penulis berpendapat kerajaan Pakatan Rakyat Perak masih mendapat sokongan padu rakyat dan mereka mahu kekal dibawah panji pakatan rakyat.

'saya berkeyakinan sekiranya pilihanraya diadakan semula diseluruh perak, BN akan dimalukan oleh rakyat dengan memberi kemenangan 2/3 majoriti kepada Pakatan rakyat. malah BN berpeluang untuk tewas dikawasan kawasan yang mereka menang dengan majoriti kecil dibawah 500 undi' ujarnya ketika ditemui dikediamannya. penulis yakin rakyat perak bersimpati dengan kerajaan pakatan rakyat yang diterajui Dato Seri Ir Nizar.

penulis menyokong sepenuhnya kempimpinan Ir Nizar dan menyokong tindakan Ir Nizar yang mahu menemui tuanku Sultan sekali lagi bagi meyakinkan baginda Sultan tentang peri pentingnya mengadakan pilihanraya dengan segera. Ini adalah bagi menjaga kepentingan para pengundi seluruh Perak yang sememangnya berhak menentukan kerajaan pilihan mereka sendiri.

penulis berharap semua penyokong agar bertenang dan bersedia menerima apa apa kemungkinan yang akan berlaku. Usaha-usaha masih diikhtiarkan oleh pimpinan pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sekarang ini. ' sama-sama kita berdoa agar penyelesaian kepada kemelut ini dapat dirungkai dalam masa terdekat ini' ujarnya mengakhiri perbualan.

No comments: