Wednesday, October 22, 2008

Kenali Calon No 1



MAKLUMAT AM.
. nama penuh nik akmal afif bin nik othman.
2. beliau ialah calon kerusi umum no 1.
3. berasal dari Kelantan. sekolah asal beliau ialah MRSM Pengkalan Chepa.
4.Dari batch Jan07. duduk di V4.

MANIFESTO
1. saya menyaksikan manifesto beliau.
2. Segak bergaya di atas pentas dengan gaya pidato tersendiri.
3.dengan motto 'bridging the Gap" beliau mengemukakan 3 janji pilihanraya.
4.tak ingt sangat apa janji2 nya, tapi yang paling saya ingati ialah berkenaan scholar yg kadang2 lambat masuk. beliau akan melakukan sesuatu mengenai perkara itu supaya tidak menyusahkan pelajar lagi.

ADAKAH SAYA KENAL BELIAU
1. jawapannya ialah 'YA'
2. saya merupakan facilitator MAS untuk JAN07. saya mula mengenali beliau di Chancellor Hall semasa regisration day lagi.
3. Beliau tidak pernah berubah. Kumisnya tetap sama hingga ke hari ini. =)
4. Soklan yg diajukannya pada hari pertama bertemu saya ialah soalan berkenaan boleh atau tidak menggunakan MAXIS. beliau sangsi dengan Ananda Khrisnan pada waktu itu.

KEPERIBADIAN DAN PENCAPAIAN
1.sudah hampir 2 tahun mengenalinya. Alhamdulillah hubungan masih erat hingga ke hari ini.
2.Beliau sangat sederhana. tidak suka menunjuk2.
3.waktu zaman foundationnya, setiap pagi beliau akan mendengar kuliah di radio sambil mencatatkan isinya. setiap pagi.
4.Beliau merupakan antara pimpinan tertinggi pelajar semasa di MRSM PC.
5. Beliau adalah pelajar cemerlang. keputusannya mendapat 11A1 dalam SPM adalah tidak mengejutkan.
6.seorang remaja yang menjaga akhlak. menjaga solat dan memelihara tutur kata serta perhubungan.
7.Selama di UTP beliau telah menyertai ConvoFair 2008 selaku komiti GnC,program2 tusyen untuk pelajar sekolah serta banyak lagi.

SIFAT ISTIMEWA
1. keunikan beliau berbanding orang lain ialah beliau sentiasa memakai baju lengan panjang. tidak pernah kelihatan beliau memakai baju lengan pendek seingat saya.

LAYAKKAH BELIAU DI UNDI
1.dengan keperibadian beliau dan daya kepimpinan beliau,tidak mustahil beliau mampu memberi sinar baru pada MPPUTP.
2.secara peribadi, beliau layak menerima undi kita semua.
3.saya mengesyorkan beliau sebagai salah satu calon favourite tahun ini.

JIKA INGIN MENGUNDI BELIAU. SILA PANGKAH NO |1| PADA 29 OKTOBER INI. OK?
JUMPA DI SANA!!


7 comments:

MuhaMmaD said...

MANTAP!

zHee said...

bdk skolah aku neh

nik said...

Biro agama maktabnya dahulu... slamat mgundi semua...

Anonymous said...

yeye mai2 sumo pakat2 ngundi nik!!pok2 klate wajib ngundi nik blako!! ;P

FaReAsT AL-MuHAnDIsU said...

Ya benar!!

FaReAsT AL-MuHAnDIsU said...

Lihat komen tentang Nik Akmal di youthjihad.blogspot.com.. :)

Abu Raihan said...

amik spm skali nga aku ni