Wednesday, October 22, 2008

Untuk Semua Warga Chemi

Salam.

Pilihan raya kampus (PRK) sedang berlangsung pada ketika ini. Bahangnya cukup panas bagi sesetengah orang. Namun mungkin juga hambar bagi kebanyakan yang lain.

ada beberapa persepsi dalam setiap pilihan raya kampus UTP:

-tak minat la nk undi.
-tak ada masa la nk turun mengundi.
-nak undi sapa? calon pun tk tau.
-perlu ke mengundi MPP ni? apa benefitnya?
-ada projek la, test lagi, esemen lagi.
-banyak lagi alasan lain.

saudara, pilihanraya kampus ni adalah manifestasi kepada pilihanraya umum diluar sana.
ini tanggung jawap kita. memilih pemimpin yang layak itu adalah satu kemestian. Dalam Islam sendiri, bermusafir melebihi 2 orang pun diseru untuk lantik ketua. Ini kan pula kampus UTP kita, apatah lagi negara.

ini menunjukkan, urusan melantik pemimpin ini adalah sangat penting. Justeru saya menyeru semua student, especially student chemi untuk turun mengundi calon pilihan anda. ingat mengundi itu
tanggung jawab anda!

CALON PILIHAN SAYA


bagi semua student Chemi especially yang akan ke internship sem ini harap anda semua akan turun mengundi 29 oktober ini.

Di sini saya ingin promote calon pilihan saya. Nama beliau ialah farhani. Junior kita Chemi 2nd year 1st sem.

KENAPA BELIAU

1st sebab saya kenal beliau dan saya pernah bekerja dengan beliau dalam Titian Budi yang lepas. dari apa yang saya lihat, beliau ini seorang wanita yg berakhlak mulia, bersopan, ceria dan komited dengan tugasnya sebagai s/u.


APA PENCAPAIAN BELIAU. LAYAKKAH DIUNDI?

bagi saya, tidak rugi mengundi beliau. sebab beliau insyaAllah layak untuk kerusi program CHEMI. nak tahu apa pencapaian beliau yang lain? jab..
antara pencapaian beliau yang lain adalah:

1. su 2 Titian Budi 2008
2. committee for business centre dept convofair 2008
3. Project manager semaian bakti event under src utp
4. facilitator for TEKAD event under srcutp
5. Rakan Exco CnS srcutp 07/08 session as a SU1

jelas sekali, pengalaman2 beliau melayakkan beliau ke kerusi program Chemi. jadi tiada lagi halangan untuk anda memberi Undi Kepada beliau!

ELAKKAN PRASANGKA

Dalam Al Quran Allah melarang kita berprasangka buruk dan mendengar khabar2 fitnah.Saya sebenarnya cukup terkilan sebab dalam masasyarakat kampus kita ini, masih ada orang2 yang berpandangan buruk dengan wanita yang menjaga penampilan Islam mereka. contoh wanita bertudung labuh.

1. berdosakah dia bertudung labuh semata2 untuk menutup aurat dan mencari keredaan Tuhannya?

2. bukankah kita sepatutnya memuliakan orang yang mematuhi perintah Allah dan Rasul?

harap2 saudara2 saya dalam CHEMI atau mana2 pelajar lain tidak termakan dengan PERSEPSI BURUK dan FITNAH dari orang2 yang tidak senang dengan Islam.

nilailah dengan mata hati ,nilailah dari kelebihan yang ada pada dirinya. bukan menilai berdasarkan persepsi dan fitnah golongan2 tertentu.

SELAMAT MENGUNDI KEPADA SEMUA. INGAT. SETIAP UNDI MEMBAWA MAKNA!


1 comment:

anuar_za said...

salam..
emm,walaupun ak dak meki, tapi berdasarkan apa yang aku baca, calon ko ni memang sesuai la zaman..ada gaya mpp..

pasal sesetengah golongan yang kata x suka tengok orang yang bertudung labuh (dan lain2), mereka ni buta hati mereka..mereka x nampak mana yang baik dan buruk, yang mereka nampak hiburan dan hiburan...

mereka melenting bila ada orang tegur, tapi hakikatnya memang mereka buat tu salah, dahtu sebab iman kurang, ilmu agama cetek, ego menjadi tinggi dan x nak terima nasihat..yang mereka tahu, mencari kesalahan orang yang menegur mereka...

so, walaupun aku meki, tapi ak rasa dak2 chemi memang kena undi Farhani ni..k..