Tuesday, May 26, 2009

AKU BERMIMPI

Semalam aku bermimpi lagi. Aku tidak dapat mengingat satu persatu apa yang terjadi. Namun yang pasti, aku telah menangis dalam kesedihan. Dalam mimpi itu aku merasakan yang aku sudah menghampiri saat saat akhirku di kampus.

orang orang yang kusayangi ada di sekeliling meraikan kami yang akan meninggalkan alam universiti. aku lihat satu persatu wajah wajah mereka yang kukasihi. aku menangis. air mataku mengalir deras.

terasa tidak sanggup untuk pergi.apalah gunanya kupergi. jasadku pergi namun hatiku tinggal bersama mereka.selain itu, dalam mimpi itu aku seolah olah pergi menziarahi pusara salah seorang adik usrahku yang sangat kurapat. Z namanya. aku juga menangis mengenangkannya. air mata tidak dapat ditahan lagi. kenapa dia harus pergi dahulu meninggalkan aku sendirian.

pasti aku akn merinduinya. hatiku terasa kosong tanpanya.

Sampai masanya aku terbangun, baru aku sedar ini semua hanya satu mimpi. ku kesat air mataku. ternyata air mata itu tiada. aku berharap ini tidak akan berlaku kepadaku.tapi aku khilaf, ia pasti akan berlaku juga akhirnya.aku akan meninggalkan mereka semua tidak lama lagi.

walaupun masih jauh, namun aku sudah dapat membayangkan kesedihan hatiku kelak tanpa mereka. Namun aku akur, perpisahan itu pasti berlaku.

No comments: