Monday, May 11, 2009

Tahniah Dato Seri Nizar




1. Ia keputusan yang sungguh mengejutkan untuk hari ini. Siapa menduga dalam kebobrokan mahkamah dan sistem perundangan Malaysia yang banyak diperkatakan sebelum ini membuat keputusan memihak kepada Pakatan Rakyat.

2. Sungguh mengejutkan. Seluruh pencinta keadilan semestinya sedang bergembira saat ini. Ramai mungkin yang mebuat sujud syukur dan melafazkan Alhamdulillah.

3. Apakah pula nasib Zambry sekeluarga (EXCO)? mahkamah sudah mengarahkan mereka untuk 'nyah' dari pejabat Menteri Besar.

4. Dimanakah najib selaku PM dan Zambry selaku MB haram dan tiga ekor katak busuk itu hendak menyorokkan muka mereka??

5. Sebentar lagi, seluruh Malaysia, malah seluruh dunia akan tahu berita ini. Saya dapat merasakan gelombang besar sedang bergerak.

6. Gelombang yang bakal memusnahkan UMNO Barisan Nasional diseluruh negara, Khususnya di negeri Perak!

7. Apa hikmahnya rampasan kuasa di Perak tempohari? Pada hemat saya hikmahnya ialah BN ingin menpercepat saat saat kehancurannya. Manakala Pakatan pula sedang memunggah ribuan sokongan baru dari rakyat Malaysia.

8. Apa seterusnya? pilihanraya. Ya. Ir Nizar bakal menghadap Sultan Azlam tidak lama lagi. Saya berharap Sultan tidak akan berfikir panjang. Bubarkan saja dewan itu!

9. Zambry ternyata tidak halal sebagai MB, segala keputusannya sebelum ini adalah tidak sah. Apa apa polisi yang diluluskannya juga adalah tidak sah. Malah gaji yang mereka terima juga .............

10. Tahniah Ir Nizar (PAS). Padan Muka Zambry (BN)

No comments: