Tuesday, September 23, 2008

hentikan polemik Anwar

Tronoh, 24 Sept: Penulis blog zamankini menggesa semua pihak untuk menghentikan sebarang polemik berkenaan Dato Seri Anwar Ibrahim kerana ia hanya menimbulkan perpecahan dikalangan pendukung Pakatan rakyat.

Beliau kesal kerana isu ini masih dibangkitkan oleh sesetengah penyokong PAS. Beliau mengatakan isu itu jika tidak dibendung akan hanya membawa perpecahan dan pergeseran dalam parti. "Kita masih banyak isu untuk diperbincangkan seperti bagaimana untuk memacu parti dan melebarkan peranan parti dalam Pakatan Rakyat, bukan berbalah atas isu yang remeh temeh" katanya semasa di temubual sebentar tadi.

Beliau menggesa usah lagi dipertikai soal isu kegilaan masyarakat terhadap Anwar kerana perkara tersebut memang sudah dimaklumi. "Anwar memang memiliki ketokohan dan karisma tersendiri. beliau merupakan ikon semenjak dahulu lagi. Adakah anda akan menghalang masyarakat dari meminati beliau" komentarnya.

Beliau tidak menafikan bahawa ahli-ahli PAS sendiri sangat ramai yang pro Anwar termasuk pimpinan-pimpinan tertentu. pada masa yang sama terdapat ahli-ahli yang masih meragui akan kejujuran ikon ini. "cukuplah, mari kita sama-sama pertingkatkan kekuatan parti,bukannya bertikam lidah atas isu ini, anda tidak akan membawa apa-apa melainkan perpecahan. Bagi yang suka biarkan, Anwar itu bukan musuh kita atau musuh islam,jadi kenapa kita marah sangat bila orang tertarik dengan beliau" ujarnya.

Ditanya mengenai perkembangan politik semasa negara,beliau menjawap "nampaknya dalam dua-tiga hari ni, tiada apa yang menarik berkenaan isu nasional, melainkan khabar akan turunnya harga minyak tidak lama lagi. Biar kabinet mengambil keputusan hari Rabu ini" ujarnya.

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Servant Of Allah said...

i say stop it!
i never ask u to read my blog
IT IS MY FREEDOM TO WRITE
who are u to determine what should i write?
you are too much.
footsake.
NTA NI MMG TAK FHM BAHASA.
jgn kene maki baru nak blah.
fitnah apa yg ko kata ni?
tulis pasal anwar je fitnah?
kau bagus sgt ke?
kau lebih baik dari dia?
apa..aku citer pasal anwar je ke dlm blog ni????
dah la...sebelum aku betul2 benci dan tk maafkan kau baik kau berambus.

|sorry to all readers, am angry rite now|

Abu umar said...

There is no freedom to write.
Who said there is freedom to write