Wednesday, August 20, 2008


Assalamualaikum. Semalam saya telah melayari laman blog Dato Seri Anwar dan terus memuat turun Poster yang "comel" ini. MERDEKA adalah tema Pakatan Rakyat dalam kempen pilihanraya kecil kali ini.

Ada dua sebab ringkas kenapa MERDEKA dipilih.
1. bulan ini bulan kemerdekaan.
2. Anwar ingin memerdekaan rakyat. dari apa?



Dari Apa???hurm..senang saja jawapan nya..jawapannya ada dalam Berita Harian edisi hari ini. Surat kbr yang best ni telah memberi jawapan yang bagus..iaitu...

Bagi Anwar, Pakatan Rakyat mahu memerdeka dan membebaskan pemikiran rakyat Malaysia daripada kongkongan dasar yang dibuat BN sejak 50 tahun lalu dan Permatang Pauh adalah medan untuk rakyat membuat pilihan bijak sama ada hendak memilih calon yang akan menjadi Perdana Menteri atau calon yang menjadi wakil rakyat biasa.

tepat sekali
jawapan itu Berita Harian!! tapi jawapan ini adalah petikan dari kata2 Dato Seri Anwar..Berita Harian jujurnya penng kepala memikiokan (org perak), nak merdeka dari apa lagi.negara kita dah 51 tahun merdeka..kepeningan mereka terjawap dalam ayat dibawah.


Pening juga memikirkan bagaimana sebuah negara yang sudah 50 tahun menyambut kemerdekaan dan bakal meniti usia 51 tahun merdeka pada 31 Ogos ini, masih belum bebas daripada kezaliman dan penindasan. Tambah membingungkan apabila memikirkan siapakah yang dizalimi dan ditindas di negara ini?


siapakah yang dizalimi?siapa yang ditindas? untuk soalan2 ini..saya nak anda semua jawap.......ok?

No comments: