Tuesday, August 19, 2008

Berita Panas: Anwar Sedia Bersumpah

Anwar Setuju Sumpah
Dilulus terbit pada Tuesday, August 19 @ 16:49:53 MYT oleh reformis
Relaks Sekejap Oleh ulitmayang

"

Oleh kerana sudah terlalu banyak tekanan , permintaan dan syor serta cadangan supaya Yang Berbahagia Dato’ Seri Anwar Ibrahim , bersumpah , so , bagi meredakan ketegangan yang telah berlaku , sejak sekian lama , maka DSAI sudah menyatakan persetujuan untuk bersumpah.



Walaubagaimana pun, sumpah tersebut akan diadakan di Bangunan Parlimen pada 27 hb Ogos 2008 , hari Rabu , di hadapan Speaker Dewan Rakyat , Tan Sri Pendekar Amin Mulia , sebagai Ahli Parlimen P-44 Permatang Pauh , insyaAllah yang bakal dimenanginya , dalam pillihanraya kecil yang dijadualkan berlangsung pada 26 hb Ogos 2008 , hari Selasa nanti.


Sumpah Agung ini , merupakan satu permulaan dan langkah pertama serta langkah keramat , sumpah keramat ini bukan saja bagi menawan Parlimen , bahkan juga satu misi bagi mengambil alih tampuk pemerintahan Putrajaya

Bagi menghantar satu mesej yang kuat , jelas dan keras kepada pemerintah yang ada , maka satu tugas dan tanggungjawab yang besar menanti pengundi – pengundi Permatang Pauh , 26 hb nanti.


ihsan dari:http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=14606

2 comments:

Servant Of Allah said...

sumpah boleh..tp biar lepas abes proses mahkamah..yg saiful tu sumpah padahal mahkamah tk abes lagi..mungkin anwar buat gitu sbb desakan sume org..nak sangat die sumpah..tengok jelah nnti..berita yang di post ni adalah dari tranungkite..tak pasti la sahih atau tidak..tp td dlm utusan Speaker dewan ada ulas..apa2pun..sumpah oleh yang dituduh tu la yg patut ada..bukan yang menuduh...sama2 tunggu dan lihat.

Abu umar said...

Adakah anuar membuat keputusan atas sebab desakan org??? Kejap ikut kata ulama'. Bile kne desak, ikut cakap org pulak??adakah perjuangan anuar hanya utk memuaskan hati org atau keadilan??