Wednesday, August 6, 2008

Dato Seri Anwar akan hadir ke Opening Ramadhan Discovery 2008??

Salam Sejahtera pada semua pembaca blog zamankini. Apa kbr? sehat? harap semuanya baik2 belaka.

Tajuk kali ini mungkin kedengaran agak MOTIF sedikit. Tp ada sebab kenapa ia begitu.Ada kaitan yang rapat antara Ramadhan Discovery 2008 dengan Dato Seri Anwar Ibrahim ni..apa kaitannya? mesti ramai yang tertanya-tanya ni...tul tak? ada pelbagai andaian yang mungkin timbul. antaranya:
  1. Dato Seri Anwar akan merasmikan Opening Ramadhan Discovery 2008 di MPH tidak
    lama lagi.
  2. Dato Seri Anwar berhasrat untuk menaja Program Ramadhan Discovery kali ini especially event khidmat bakti siswa (sebab Dato Seri kan suka bantu rakyat..logikkan??)
  3. Dato Seri Anwar memiliki hubungan yang rapat dengan salah seorang HICOM Ramadhan Discovery 2008 (kemungkinan Besar s/u 1). So Dato seri mungkin ingin mempromosi RD08 dalam ceramah-ceramah mega beliau.
Adakah semua anggapan ini betul???kalau betul hebat Giler Ramadhan Discovery dapat perhatian tokoh politik ni? kalau tak betul.....what the fish tajuk post kali ni kan??
Di mana titik pertemuan antara Ramadhan Discivery dengan Dato Seri????Mari kita kupas.

  1. Dato Seri Anwar bukanlah perasmi kepada Event Ramadhan Discovery 2008 yang bakal diadakan insyaAllah 26 Ogos ini di MPH..amboi, bajet UTP akan kasi jer ek..sebab beliau tidak dapat meluangkan masa kot untuk ke UTP pada Tarikh itu ( aula kat tempat lain)
  2. andaian kedua juga kurang tepat kerana komiti kita belum pun lagi menghantar MP (marketing Proposal) kepada setiausaha beliau..mungkin kalau kita hantar, boleh dipertimbangkan oleh beliau..namun..tulah..kita lebih tumpukan kerja2 sponsor di sekitar perak dahulu. Lagipun PR UTP tak benarkan minta tajaan pada figure2 politik..
  3. Sape HICOM yg motif tu? hehe s/u 1 tu adalah saya...benarkah dakwaan ini?ya saya memang ada hubungan dengan Dato Seri..biasa2 jer...sekadar seorang peminat dengan seorang tokoh..tu jer........kan best kalau dapat jumpa dan berkongsi pentas dengan beliau..boleh promot RD skali..hehe

OK FINE....biar saya berterus terang. Sebenarnya Tarikh 26 OGOS 2008 ni adalah tarikh bersama untuk RD dan juga Dato Seri...RD akan di "OPEN" pada tarikh itu manakala Dato Seri Pula bertanding Pilihan raya kecil waktu tu..meaning pembuangan undi akan dijalankan pada hari tula..................haha!! tu la persamaan RD dan Dato Seri...so selesai masalah....jgn marah~~

Rasa2 sape eh yang akan menang pilhan raya tu?? Saya rasa Dato Seri akan menang besar. harap2 tidak ada sesiapa yang akan main khianat nanti...sama2 kita tunggu...

Jadi...bagi mereka yang tidak terlibat dengan kerja2 pasang poster, kerja2 berkempen, yang tidak pulang mengundi hendaklah BERAMAI-RAMAI datang ke Opening Ramadhan Discovery 2008 pada 26 ogos ini, bertempat di MPH. Opening nanti akan di meriahkan lagi dengan persembahan teater..tajuk asalnya "ayat-ayat cinta"...but it is subject to change ok...so mari ramai2 kita saksikan opening nanti...............datang jangan tak dtg..................

8 comments:

Hafizah binti Faisal (FizFai) said...

Assalamualaikum...Very nice post...Terkejut sgt masa mula2 baca tajuk post...mcm nak capai borang leaving form dan terus isi jek...hehe...rindunya utp..tyme bulan puasa best sgt2...tahun ni mesti lg best dengan pegisian2 oleh RD....all the best =)

Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha said...

Assalamualaikum.. Rasanya elok la kalau zaman tulis artikel yang lebih ilmiah dan bermanfaat.. kene2 awak tu s/u 1 RD.. :) .. setiap apa yang kita tulis atau luahkan mencerminkan bagaimana cara kita berfikir. luaskan pemikiran anda dan luahkanlah ia di dalam tulisan. insyaAllah lebih memberi manfaat kepada masyarakat yg membaca.

Servant Of Allah said...

salam. thanks pada cadangan Gen itu. sungguh baik. Saya menulis dalam bidang saya.cuba baca entry saya yg awal2..
"setiap apa yang kita tulis atau luahkan mencerminkan bagaimana cara kita berfikir."
yup betul..beginilah mungkin cara saya berfikir..cara fikir anda juga mungkin berbeza..itulah yang menjadikan kita berbza, yang menjadikan setiap individu itu unik dan lain.
tntang matlamat dan apa halatuju blog saya ni..blog2 ilmiah bnyk..lagipun saya menyentuh aspek yg pelbagai..diri saya,shbt,event,politik,tokoh, dsbg.
ada strategi disebalik post2 saya tu.
namun komen anda saya terima dgn baik.

Nuriman Talib said...

"saya memang ada hubungan dengan Dato Seri..biasa2 jer...sekadar seorang peminat dengan seorang tokoh..tu jer."

zaman, jgn jd saiful bukhari sudah la hahaha

Ahmad Humaizi Bin Din Mustafaha said...

sebenarnya banyak lagi kaedah2 penulisan yang boleh zaman terapkan dlm artikel zaman. bagi saya, tak sesuai nak kaitkan DSAI dgn event RM.

Bagi sy, kalau zaman nak ulas isu pasal DSAI pun takde masalah, tapi biarla ulasan yg lebih kritikal.

atau pun nak cerita pasal pengalaman zaman, nak cerita perjalanan hidup zaman ke, takde masalah.. as long ianya memberi manfaat kepada orang lain.

Tapi secara peribadi, bila sy baca post zaman tu, tertanya jugak., APAKAH MOTIF artikel berkenaan ditulis.. nak kata ilmiah, tak jugak, nak kata informatif, takde la sgt.. nak kata buat lawak, tak jugak.. atau nak kata share pendapat, pun tak juga..

wallahua'lam.

Servant Of Allah said...

hehe..persepsi manusia..saya terima komen anda gen. Tujuan Post RD dengan DSAI tu bukan untuk kaitkan RD dengan DSAI..tetapi secara kebetulan 26 ogos ni adalah tarikh pilihan raya dan pada masa yg sama opening RD...so MOTIF post tu adalah untuk promosi sebenarnya.
oklah cukuplah berbalas2 komen ni..insyaAllah komen anda mendapat perhatian.

Servant Of Allah said...

iman!! hehe motipp komen gitu..insyaAllah tk jadi macam saiful bukhari..keje ok?rindu dgn nta man.

ct khadijah said...

nice post zaman (~_^)