Wednesday, August 27, 2008

SIAPA TAKSUB ANWAR??

Salam Sejahtera.

terdapat sesetengah pihak menuduh saya sebagai fanatik, taksub dan terlalu mengagung2kan Dato Seri Anwar. Alasan yang diberi ialah kerana saya selalu mengulas isu Anwar dalam blog ini. Dalam ratusan/ribuan mereka yang membaca blog ini,hanya segelintir yg beranggapan sedemikian. Tapi saya akan tetap memberi penjelasan.

BLOG INI RATA2NYA PASAL ANWAR

memang benar. Anda harus fhm keadaan semasa, 2 minggu kebelakangan ini adalah waktu kempen piliharaya. Semua orang bercakap tentang kempen Permatang Pauh. bukan sekadar saya,malah ribuan bloggers lain,puluhan akhbar dalam dan luar negara,puluhan stesen televisyen membuat liputan yang sama. DSAI adalah isu yg di bincangkan secara meluas buat masa ini. Jadi kenapa saya harus keluar dari arus ini.

ANDA FANATIK

jgn kerana blog ini bnyk komen pasal Isu Liwat,Latar belakang Anwar,Sumpah Saifu,Isu pilihnraya menyebabkan saya di cop 'fanatik' atau 'taksub'. jika itulah kayu ukurnya,maka semua paper tak kira pembangkang atau kerajaan,semua stesen tv adalah taksub dan fanatik juga kerana membuat liputan yang sama banyak mengenai anwar.

KAMU TIDAK TULIS PUN PASAL TUAN GURU/PAS

itu bukan isunya. adakah jika saya menulis artikel yang sama banyak tentang TGNA baru saya di katakan tidak fanatik?Kalau saya suka mkn nasi goreng USA atau makan KFC,itu tidak bermakna saya harus menulis berkenaa nasi goreng tersebut dalam blog ini. kita melihat kepada isu. ISu mana yang kita mampu ulas..itu saja.

SOALAN SAYA

kalian ini, yang saya fikir mungkin penyokong PAS, kenapa kamu memilih untuk berburuk sangka dengan Anwar? adakah kerana dia pernah masuk UMNO dulu?adakah kerana dia pernah bermusuh dengan PAS dahulu? itukah sebabnya..ingat,manusia membuat kesilapan dalam hidup mereka.kamu,saya dan Anwar sekalipun. jangan berterusan menghukum orang. mungkin ada hikmah atas kejadian itu untuk dirinya.

kalau kamu benar2 menyokong PAS,kamu akan meniru sahsiah atau pun corak peribadi pemimpin2 kamu. Lihat TGNA, TG haji Hadi, bagaimana mereka terhadap Anwar? adakah mereka ber'sikap' seperti kalian dalam isu Anwar? adakah mereka berburuk sangka berlebih2 lebihan seperti kalian?

Lihat sokongan Padu PAS pada beliau.PAS menyokong perjuangan Anwar kerana melihat Anwar ini mampu memberi keuntungan pada Islam disebabkan pengalaman luasnya dalam kerajaan dulu,pengaruhnya dalam dan luar negara dan kefahaman islam yang dia ada. Jangan lah melihat kebelakang...lihat kehadapan..

sokongan PAS terhadap ANWAR ini tidak dpt di nafikan.sungguh banyak. Jadi mengapa kalian mengambil sikap prejudis seperti ini terhadap Anwar? Siapa yang kalian contohi? Pimpinan PAS?tuan Guru nik aziz?atau barangkali Tuan Guru Haji Hadi?Ustaz Daud Iraqi sendiri berdoa untuk kekuatan PR, TGNA berdoa untuk kesejahteraan beliau, PAS sama2 bermunajat untuk mengelak fitnah ke atas beliau. PAS menghantar petugas parti ke Permatang Pauh...bnyk lagi..

SAYA TAK MAHU JAWAP LAGI

ini adalah artikel terakhir. tiada lagi jawapan dari saya. cukup jelas semua ini.

10 comments:

Abu umar said...

Adakah tuan proPKR ataupun proPAS??
Ataupun hayan sekadar lalang???

"SAYA TAK MAHU JAWAP LAGI

ini adalah artikel terakhir. tiada lagi jawapan dari saya. cukup jelas semua ini. "

Kenyataan ini seolah-olah tuan cube lari atau menutupi kesilapan.Adakah tuan ade membuat silap??Mcm nk lari drpd masalah pun ade..Sekejap anuar yg terhebat, sekejap tuan guru yg terhebat??

nik said...

saya proPAS.. saya juga proPkR.. bkn proDAP.... bkn PRoBN.... saudara abu pro yg mana..?

Abu umar said...

saya proISLAM!!!!Takbir!!!

Anonymous said...

ana proPAS..knape dlm kes ni kte nk pndg serong pd ssuatu pihak..ya mgkin sedara2 rase anwar tu pernah ade lam krjaan so dia x baik utk dsokong???kite mnyokong bkn maksud nye taksub..kite yg x sbrape klu dbandingkan tok guru,haji hadi yg lebih jauh brpengalaman,lebih bnyk ilmu..sape kite nk judge2 org..nilai diri sndiri dlu..org sehebat tok guru bleh duduk "sebumbung" dgn anwar knape kite x..ape slh dia kt kamu2 smua???klu btul2 proPAS la konon2 nye patutnya contohila keperibdian tok guru etc..mnsia boleh brubah..x makna org kt lam krajaan tu jahat2 blaka n x smua org kt la pmbgkang tu baek2 blaka kan??hanya ALLAH yg tau..ana rase dlm hal ni kte x perlu nk timbulkan isu taksub or wateva..

nik said...

betul kate pingu tu...saya stuju... ayuh kita contohi tok guru...TAKBIR!!!

Abu umar said...

saya setuju dgn pingu, tetapi tidak setuju dgn servant of Allah. Beliau megatakan die tidak fanatik anwar. Pada awalnya bukan main lagi menyanjung anwar. Anwar antara yg paling berpengaruh dlm duinia la. Anwar calom PM terbaik la. Anwar itu la, ini la. Anwar mmg sah tidak diliwatla(padahalbelum dibuktikan lagi pun),Ramlang Porigi la. Pastu Links yg disenaraikan detipi blog pun sume yg berkait rapat dgn anwar. Dan akhirnya beliau mengeluarkan kenyataan" sy bukan fanatik Anwar"

Pada saya, penulis ni lalang. sebab bile anwar kne kritik die kate die bukan fanatik anwar, bile pas kne kritik, die kate die pkr, sekejap itu, sekejap ini.???mane satu ntah??

Amir Hamzah said...

haha, main blog pulak lening.Terpengaruh dgn hadi la nih

try layout said...

spatutnye,
xperlu ader pkr..
knpe anwar xjoin PAS..??
bkn ke kite kena hidup dlm satu jemah..
dah la dasar parti xsame...
pkr bkn berjuang pasal islam tp keadilan..
dap pun mcm tu jgk...
sedangkan kite kena sokong parti yg mnjadikan Islam sbgai asasnye...

Rausyanfikir said...

There are more salient issues thant these 2 parties.Ummah will not change through political means.It never happen.To liberate Palestine, there were 3 figures who connected to each others: Imaddudin Zangi, Nuruddin Zangi then Saladin Ayubi. All of these people came after 100 years of Al Ghazali's death. So please dont put your hope so much on PAS or PKR but put do reflect on the scholar which understand the deepest probelm of the Ummah. From there we hope we can produce a better PAS or PKR or whatever jemaah u wish for.Without ilm, we are nothing.Can you differentiate between true knowledge, false knowledge and information? Think.

ammar said...

pada hemat sy anwar tubuhkan pkr kerana ingin mencapai cita-cita beliau utk menjadi pm.

dan sy rase x perlu mainkan isu parti dan bangsa. peduli apa same melayu yg penting islam. islam kan akan membela sesiapa sahaja termasuk non muslim
dan bg sy kt malaysia sepatutnya cuma perlu dua parti sahaja iaitu pas dan pembangkang.
Umno is not relevant any more as political party