Wednesday, September 17, 2008

Mungkin tumbang Dalam sehari Dua Lagi

Tronoh,18 September : Kerajaan atau parti pemerintah dijangka tumbang dalam sedikit masa lagi, seawal sehari dua dari sekarang. Andaian ini dibuat memandangkan terlalu banyak perkara yang menjurus ke arah itu.

penulis blog, sdr kamarulzaman selaku penganalisis politik amatur berpendapat, Dato Seri Anwar tidak mungkin berbohong dengan dakwaanya memiliki lebih 31MP untuk sama2 menubuhkan kerajaan baru tidak lama lagi. "beliau betul-betul berstrategi" katanya mengulas tindakan Anwar yang masih merahsiakan nama-nama MP terbabit. seperti yang di ketahui ramai, Anwar bakal mendedahkan nama-nama tersebut semasa pertemuan dengan Perdana Menteri nanti. Justeru beliau telah menghantar surat ke Putrajaya meminta bertemu dengan perdana Menteri sebelum menghadap YDP Agung bagi meminta izin menubuhkan kerajaan baru.

Isu ISA yang membawa kepada peletakan jawatan Senator Zaid Ibrahim, Parti Sapp yang telah mengistyihar keluar BN, pertukaran Portfolio kementerian, Isu kritikan terbuka sesama pimpinan atasan BN dan kebimbangan pemimpin-pemimpin Bn dilihat menjadi petanda awal berakhirnya era parti itu. "BN mengalimi krisis yang teruk. rakyat sudah hilang kepercayaan pada BN" ulasnya lagi sekaligus menghangatkan sesi temubual.

Banyak penafian dibuat oleh pihak kerajaan berkenaan ambil alih kuasa ini dengan alasan ia mustahil dan Anwar hanya berbohong. Jika di imbas pilihanraya yang lepas, tiada sapa yang percaya bahawa Selangor,Perak dan Kedah bakal tumbang ke tangan pembangkang. namun itu yang terjadi. " tiada apa yang mustahil dalam politik, anda boleh terus menafikan,tapi harus ingat bahawa kebimbangan anda dapat dirasakan oleh rakyat" kata beliau merujuk kepada pemimpin-pemimpin Parti pemerintah.

sehari dua lagi bakal menjanjikan berita-berita yang lebih mengejutkan ramai pihak. Justeru sdr Kamarulzaman menyeru agar semua pihak bertenang.

3 comments:

try layout said...

mcm ne ko trlalu yakin dgan anwar tu??

Unknown said...

Dah seminggu dah nie nape tak tumbang2 lagi kerajaan yeaa?

Servant Of Allah said...

insyaAllah dalam masa terdekat.
saya kata akan MUNGKIN. InsyaAllah dalam masa terdekat ni