Tuesday, October 27, 2009

Konspirasi Memalukan Calon No4

Salam pada semua,

terasa geli hati bila pembaca mula menghentam penulis dengan macam macam tuduhan. Bias, hipokrit, dsb. Takpelah,pembaca ada hak utk bersuara. Dan saya selaku penulis pula ada hak menyatakan pandangan saya yg mungkin tidak selari dengan pandangan sesetengan pembaca.

Berkenaan dengan calon no4, saya melihat ada konspirasi untuk menjatuhkannya atau mungkin menggagalkannya ke kerusi MPP. saya memerhatikan bahawa usaha usaha menjatuhkan reputasinya bermula semenjak malam manifesto lagi. Saya berkesempatan melihat sendiri kesemua calon berpidato membentangkan manifesto mereka.

Penonton berbaju putih telah melontarkan soalan berbaur provokasi dan perangkap yg dilihat bakal menjatuhkan kredibilitinya sebagai calon.

Saya ingin bertanya beberapa soalan kepada penonton berbaju putih itul;
1. Adakah yg bertanya itu dari batch Jan08 sendiri?
2. Apakah ianya dirancang.Mungkinkah ia satu konspirasi?
3. Apakah niatnya?

Saya kesal kerana isu itu kemudiannya dijaja semasa kempen kemudiannya. Sedangkan kita sedar bahawa ada masanya kita membuat kesilapan. Ada masanya kita terkejut.Kerana berbeza halnya berada di atas pentas dengan berada di bawah pentas.

Jika saya adalah Ain pada waktu itu,Saya akan bertanya kembali kepada penonton itu. Apakah dia benar benar faham dengan takrifan highly conservatif dan highly liberal?dan saya akan hanya menjawap persoalannya jika penonton tersebut sudi mengakui dimana posisi dirinya yang sebenar...sama ada highly conservatif ataupun highly liberal?

tapi saya pasti, ratusan penonton pada malam itu tahu siapa yg bertanya, dan diposisi mana dia sebenarnya berdiri. Saya melihat soalan begitu di ajukan kerana melihat calon no4 mungkin nampak islamik kerana bertudung labuh.(mungkin begitu).

Saya juga ada mendengar cerita bahawa, isu tidak dpt menjawap soalan dengan baik dijaja bukan saja kepada para pengundi, malah kepada makcik kafe!!apakah kaitannya makcik kafe dalam isu itu?saya sempat bertemu dengan makcik kafe tersebut yang kemudiannya mengadu kepada saya dan menyatakan rasa kesalnya dengan sikap orang yg memburuk burukkan calon tadi.

makcik itu menyatakan seorang wanita kurang senang dengan tindakan makcik itu membenarkan flyers calon n04 diletakkan di kedai beliau. itulah isunya. Tak mungkin makcik ini menipu kerana beliau dikenalo sebagai seorang yg jujur,sederhana dan baik hati. Siapa tidak kenal makcik penjual Air Mangga....semuanya kenal..

tak sangka,sampai ke peringkat itu sekali negatifnya pembawaan kempen sesetengah penyokong ini..

hentikanlah...bermaaf maafanlah selepas selesai PRK ini..

2 comments:

Muiz Abidin said...

ape provokasinya anda x cerita.
x kira lah dia tudung labuh ke, islamik ke. . tp, dia pemimpin yg x buat research kr x tau nak jawab. walaupun aku x berbaju putih pd malam public speking n aku baju merah aku nmpk jugk si ain tu beria gilee menjawab soklan AUKU. bg detail mcm dlm internet dh, terikh , pengasas n sebagainya.. skali,bila diaju soalan kedua. haaauuukkkk. x dpt jawba kan???? . xda sumber internet dh eh??????

Admin said...

salam,
saya turut mendengar perbualan mengenai isu ini. kegagalan menjawab soalan semasa malam manifesto.Saya bukanlah seorang yang terlalu fanatik dengan PRK kali ini. FYI, saya salah seorang keluarga besar JAN08. Saya melihat ada pihak lain (batch lain) yang cuba memburukkan imej batch kami. Kesal dengan tindakan ini, saya minta kesemua cerita ini ditutup setelah tamat PRK. Malah bagi saya juga, post ini bertujuan sama seperti pihak tertentu. Saya mohon kerjasama dari pihak penulis blog agar lebih bertanggungjawab dalam memilih isu untuk dipertonton kepada pembaca.Post ini tidak lain sedikit bertujuan provokasi. Jujurnya, tindakan penulis saya takrifkan sebagai usaha untuk memburukkan calon itu sendiri yang serta merta menjurus kepada batch kami. Mohon kesedaran dari semua pihak. Terima Kasih.

p/s~ tidak professional dengan meletakkan undian secara online di blog. Kalau mahu betul betul mengundi, sila turun ke tempat mengundi anda.

Selamanya JAN08!