Friday, October 30, 2009

HILANG FOKUS : JUM MULAKAN STUDY WEEK




Salam sejahtera pada semua sahabat pembaca

Ramai diantara kita masih terbawa bawa badi PRK. sampai kehari ini masih tidak henti henti bicara soal itu dan ini. Ramai yang hilang fokus. Ada yang down.Ada yang tak dapat study.Ayuh lupakan sebentar semua ini.cukup cukuplah buat masa ini.Mari kita sejukkan keadaan UTP ini buat sementara waktu.

sedar tidak sedar, kita ada satu lagi tanggung jawab yg besar sedang menanti, which is AKADEMIK. Ramai di antara kita yg masih leka,lalai,alpa dan suka-suka padahal EXAM seminggu saja lagi.!!






saya memohon kepada semua sahabat, pleasee...tarik semula fokus kita kepada matlamat asal kita iaitu kecemerlangan akademik.Keputusan exam yang lepas benar benar mengejutkan kita. Justeru kita tampilkan moto AYUH BERUBAH! AKADEMIK:UBAH SEBELUM PARAH bagi melonjakkan semula semangat dan kesedaran kita yang lumpuh dan luntur pada semester yang lalu.


Saya percaya sahabat sahabat pembaca semua sedar peri pentingnya akademik yang stabil. Saya yakin anda semua tahu jerat jerat yang menanti sekiranya akademik ini di abaikan. Saya tidak mahu masalah akademik menjatuhkan moral dan motivasi saudara. Bila result kita jatuh, kita akan malu dengan sahabat handai, Segan nak beritahu mak ayah dan rasa inferior dengan orang orang sekeliling.




Dan yang paling menyulitkan,jika wang scholar ditahan/ditarik balik. Sukarnya kita nak hidup jika ini berlaku. Teman teman memang ramai yg sudi membantu. Tapi selama mana sahabat mampu membantu dan selama mana kita sanggup untuk bergantung pada mereka. Jadi mari kita beringat sebelum kena. Sahabat yang pernah di uji dengan CM mesti lebih tahu pahit atau tidak ujian tersebut.






Maka beringatlah wahai sahabat sahabat. Saya memberi peringatan kepada diri saya dan juga sahabat sekalian. AYUH BERUBAH sekarang sebelum segala galanya terlambat. Gerakkan diri anda,cari semula fokus yang mungkin sudah hilang. Dapatkan semula minat dan ghairah yg sudah tiada. Doa sebanyak banyaknya. Minta Allah campakkan kembali sikap rajin,minat,suka kita kepada buku dan ulangkaji.


BERUBAH SEBELUM TERLAMBAT.Akademik ini benar benar berbalik kepada individu. Jika anda terasa sukar,maka itu terpulang kepada anda. Jika anda rasa insaf dan ingin berubah, itu adalah untuk kebaikan anda sendiri. ingat betul betul pesan ini. Jangan biarkan keputusan sem lepas berulang semula pada sem ini.


Capailah kecemerlangan. Kita bukan sekadar ingin selamat dan cukup cukup makan, tapi kalau boleh kita ingin keputusan yang terbaik. itulah cita cita yang patut ada. Kita lakukan semua ini dengan harapan, kita akan mendapat redha Allah dan pada masa yang sama dapat memberi kredit kepada imej Islam dimata masyarakat kampus.


JADI, AYUH KITA MULAKAN LANGKAH KITA..MULAKANNYA SEKARANG!!

INGATLAH IBU BAPA KITA DI RUMAH







No comments: