Sunday, October 25, 2009

PERANG POSTER BERMULA!

Malam manifesto sudahpun tamat rabu lepas. Kini bermulalah waktu kempen yang saya fikir terlalu singkat utk calon calon meyakinkan pengundi pengundi n60 Dun UTP. Para calon dan penyokong mestilah menggunakan masa kempen yang seminggu ini dengan sebaiknya.



kalau dilihat dan di tinjau disana sini, kebanyakan calon dan penyokong masing masing sedang sibuk menaikkan poster masing masing. Kalau diperhatikan betul betul, poster yang awal sekali naik di serata UTP adalah poster calon no4 (Ain Asman).


Sekarang kebanyakan poster boleh dilihat dimana mana. Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa Poster dan Banner calon no 1 (Haniff Humam) sedang menguasai suasana kampus kini. Banner gergasi beliau bisa dilihat di roundabout yang terletak dihadapan masjid UTP.


Calon no 3 (Acap) pula kurang dilihat posternya. masih tidak dijumpai. Namun beliau sudah melancarkan peluru kempennya menerusi blog beliau yang kini semakin hari semakin panas dengan jumlah lawatan yg terus meningkat. adakah ini petanda calon ini bakal mencipta kejutan? sama sama kita lihat.


Calon no 6 (Umair) dilihat bakal mendapat undi tertinggi kali ini berikutan manifestonya yang lebih meyakinkan dan lebih bersifat academician. Beliau seorang yang profesional,berpengaruh dan berkelayakan akademik yang tinggi dilihat mampu memecah rekod undi tertinggi sebagai mana calon MPP yang lepas, Hasmadi hasbi.


Calon no 2 (Muid Basidth) pula dijangka memperoleh undi majoriti batch jan08 melihat kepada pengaruh beliau dalam batch itu. Calon dengan Tema "UTP FOR ALL" dilihat cuba menerapkan elemen perpaduan semua kaum dan bangsa di UTP yang dilihat masih lemah.


The first indian lady, Jenani (Calon no 5) dilihat sebagai satu ikon pembaharuan/reformasi dimana calon india/bukan melayu menyertai pilihanraya kampus buat pertama kalinya. Penyertaan beliau dijangka meningkatkan undi golongan india di UTP utk sama sama memilih calon ke kerusi panas MPP. Bukan sekadar penyokong india, Jenani turut mendapat sokongan student dari pelbagai kaum.







No comments: